assalamualaikum Pictures, Images and Photos

Friday, September 24, 2010

:: Speed Writing of Essays ::

Assalamu'alaikum...

=) Tiada apa-apa saya mahu bilang cuma mahu melancarkan "Speed Writing of Essays" Why?? because I love to read essays because I hope and confident that its can help me to get more idea to write essay in exam. This ways I used for PMR 2008 and its proved that is effective! So, I will try to write the examples of essay from book Model Compositions publish by Oxford Fajar present by Kaq Aina.

Pagi tadi celik je mata saya seawal 5.00 pagi, buku ni terus saya gapai yang terletak sebelah bantal saya, sebenarnya saya nak baca pada malam tu sebelum tidur, tapi belum sempat say abaca, saya dah pun tidur =) ,itulah sebabnya! Jadi, apabila saya baca esei tu, saya rasa sangat seronok dan saya sangat berharap saya dapat menghasilkan esei yang matang dan bagus semasa dalam SPM nanti...amin.. =) Ketika itu juga, saya teringat akan pesan cikgu saya yang acap kali dia ungkapkan sebelum dia berucap, “pelajar-pelajar, sila keluarkan buku catatan anda!”.. walaupun kadang-kadang hanya pengunguman sahaja yang ingin disampaikannya. As a conclusion, apa yang kita dengar tu (lebih-lebih lagi perkara yang bermanfaat), wajib diambil catatan, supaya kita akan lebih ingat dan dapat manfaatlah.Alhamdulillah, ilham untuk menulis esei ini datang daripada pesan guru saya. Walaupun saya tiada laptop untuk menulis esei ini setiap hari, tapi saya akan cuba menulis “lima” esei dalam seminggu.
Insyaallah =)

Saya harap ianya sangat membantu saya untuk memperbaik lagi esei saya dalam masa yang kritikal ni kerana berdasarkan result trial SPM yang lepas,semua result sederhana je,walaupun hampir-hampir nak gagal..dan komen daripada kakbi, "teruknya result budak sekolah kau" selepas saya menceritakan result trial padanya. Walauapapun, saya , kerana masih ada waktu lagi untuk meningkatkan usaha untuk mencapai kecemerlangan…
Chaiyookkkk!!! Fatin Nabila Yaacob..(^_^)

0 comments:

Foto ComeL ^^;