assalamualaikum Pictures, Images and Photos

Saturday, January 15, 2011

Gaji Pertama..


Assalamu'alaikum diariku....
Lama betul take time untuk menulis semula.
FN actually dah mind set untuk menulis blog sekiranya FN sudah mempunyai laptop sendiri..jadi semuanya akan lebih mudah, tak de orang nak kacau.Now, I am really need this time to write...either I am not yet have laptop but I have a good time.

Let's start====> 28/12/2010

My first bestfriend, kak jidut.
Pada tarikh yang telah dijanjikaan. hari selasa, kak jidut dah janji nak ambik FN kat rumah palong dan hantar ke rumah alang. FN sebenarnya pada hari tu tidak berapa sihat tapi FN gagahi diri untuk pergi ke sana untuk membantu alang kerrana bermula esok 29-31/12 alang sibuk ada meeting di sekolah. Jadi alang minta tolong FN untuk menjaga anak-anaknya.

1st day====>
FN mulakan kerja dengan melayari laman facebook...hew.hew oleh kerana budak-budak tak bangun lagi. Then, tanje-tenje (dhia) mula merengek.."hek, hek...uwaaaaa". Apa lagi FN pun terus membuaikannya sampai dhia tertido semula. Kemudian FN menyambung semula membuang masa dengan melayari facebook...woha! Selepasx beberapa minit kemudian si Adib bangun meminta FN untuk membuka siaran kartoon,611. Ini sememangnya sudah menjadi santapan jasmani mereka. Then disusuli dengan Afiq yang sedang mamai baru bangun dari tidur telah menanyakan FN, "asu, afiq da tengok detective conan yang ni". FnN menjawab, "oh, yeke? yelah asu tak tengok lagi.." Sedang FN asyik menonton detective conan the movie, tiba-tiba si Afiq dan Adib bergaduh hanya kerana r"remote" dua-dua tak nak mengalah dan tak dimakan dek pujuk. Untuk berlaku adil FN cube meminta remote yang telah di rampas oleh Afiq dari Adib tetapi Afiq xtak bagi. Kemudian tangixsan Adib yang memeningkan kepala+menyakitkan telinga telah membuatkan FN hilang sabar dan telah bertindak kasar dengan Afiq untuk mendapat remote. Akhirnya FN yang pegang remote dan Afiq menangis dan mengamuk. Setengah jam kemudian, keadaan semakin reda, alhamdulillah!

Begitulah ujian hari pertama FN di sana. Pengalaman yang kelakar jaga budak apabila si Adib suruh FN buat MILO AIS! then, dia cakap.."asu,ermm sedap! sama macam mama buat.." heww.heww, budsk ni memang pandai berkata-kata+menject+mengambil hati FN. tHEN, SI aFIQ plak suka ajak FN main catur...Walaupun tak mencabar lawan dia tapi sekurang-kurangnya FN dapat melepaskan gian untuk bermain chess.

2nd Day====>
Wah, dah masuk hari kedua..sekejap jer! FN fikir mungkin hari ini lebih mudah untuk menjaga budak-budak tetapi sangkaan FN tersasar. Pagi-pagi lagi si Amanda da mengigau. Bangun je dari tidur terus melalak cari mama. Then, die boleh sampai keluar kat pintu pagar sambil melalak-lalak cari mama. Last-last FN angkat dia bawak masuk dan biarkan dia meratapi pemergian mama dia ke sekolah. Tidak lama kemudian, tiada lagi tangisan amanda kedengaran dan mood dia da kembali ceria. Oh, senang jugak! Si Afiq and Adib sangat mudah dijaga kerana FN tak perlu nak fikir makan, mandi or ape-ape keperluan dieorang kerana keperluan tu semua dah ditampung oleh siaran-siaran karton dan game, so memang senang keje FN.Tapi masalah yang menimpa FN pada ketika itu ialah mood Dhia Qaseh yang tak boleh diletak! nak berdukung jer, letih mak cik. FN rase dia macam sakit perut jer sebab kebiasaannya, dia la paling mudah dijaga., tapi hari ni FN letak jer, mula la die hekk,heekkk..aduh, letih jugak mendukung die sampaikan dia tertido atas bahu FN. Dan pengalaman yang paling pahit sekali ialah FN tak mandi dari pagi sampai petang, terpaksa tunggu mama depa balik baru FN mandi. Nasib baik la FN sempat untuk solat, alhamdulillah.

Last Day===>
Hari ini merupakan hari yang FN nanti-nantikan.Alhamdulillah, hari ni pun tak da keje sangat, juz bagi Dhia susu dan mandikan jer sebab lagi tiga orang tu abah die tolong jaga, nasib baik abah dieorang cuti hari tu. So, selepas dah selesai semuanya, FN pun siap-siap packing barang untuk balik ke rumah kak jidut. Dalam kurang pukul 10, my bestfriend, abang naza jemput, alhamdulillah! Kemudian alang balik pukul 11 lebih la, so 11.45 FN bertolakd dari KL ke Seremban. Jadi masa nak balik tu, alang dengan murah hati telah memberi hadiah@gaji selama tiga hari FN menjaga anaknya,alhamdulillah.seronok sangat!



Alhamdulillah, hasil daripada gaji pertama, dapatlah FN beli kasut idaman yang terbaik dan berkualiti! Jenama Sembonia, mesti korang semua ingat kasut ini mahal..(^_*)..(maaf, FN saje perasan sendiri,sebab ni la kasut pertama yang termahal yang pernah FN beli)..tapi sebenarnya tak mahal sangat pun sebab ade sale, dapat la 30%! Huhuhuh...I love it so much, sampai ade orang berniat nak ambik kasut ni kerana FN SAYANGKAN kasut ni.Selesa sangat pakai kasut ni, tak terasa panas pun, walaupun "berstokin" (tebal sikit dari sarung kaki) hitam.
Ok, FN undur diri dulu. sEE you later!

Wsalam.

0 comments:

Foto ComeL ^^;