assalamualaikum Pictures, Images and Photos

Tuesday, May 14, 2013

Suami Idaman~ngeee!

Assalamualaikum w.b.t


In shaa Allah pendek je...ngeee~
Tadi lepas da sedih2kan layanla teka-teki yang klakar sgt for me la...hihi
N orang yang buat teka-teki ni comelll sangatttt...
n yang paling penting, orang ni ade ciri2 suami idamanku====>seorang yang KELAKARR

ok, ni linknye, sbb FN xdapat nak upload from youtube... xjupe..hihihi...

===> 

http://www.youtube.com/watch?v=VhKMDgu_hqQ


Selamat Menonton!! =))

Nasi Goreng Mangga~

Assalamualaikum w.b.t:

Bismillahhirrahmanirrahim.. =))

Nothing nak post pun, cume sedih skit sebab tdi FN masak nasi goreng kosong n juz + sambal mgga semalam yang berbaki selepas tu, otw FN masak kwan FN ratah sup semalam yang dah dipanaskan. Then after nasi goreng siap masak FN ajak dia makan, tp die buat muka sambil kata dia da kenyang ratah sup.. Sedih, at least jamah la skit.. Nasi ni bnyk..sapa nak hbiskan??


banyak lagi slps FN makan...
Xpelah, FN cube habiskan.. FN xnak assume ape sebab apa dia xmkn?
tp FN mmg terasa at least die makan skit n FN harap die makan lepas blik ni..
Maybe salah FN, x niat masak ni kerana Allah.. 

Saturday, May 4, 2013

Kerja Ohhh Kerje~~ :p

Assalamualaikum...Fuhhh! lama sudah ndak nge"update blog bha!! hihihi..tiba2 jer kecek sabah.. **klakar** hee...


Ok, harini xde pape! juz nak listkan kerje skolah yang berlambak22222~ 
I know, bukn FN sorang jer yg banyak keje, semua oranggg pun banyak keje!

So, in shaa Allah, Isnin ni exam dan malamnya pergi langkawi selama semingggu., sebab ade program BTN dan adela buat program buka booth kesihatan utk penduduk di sana.. =)). So, before "berfoya2" kat sana FN kene senaraikan kerja sekolah, takut terlupa saje!

Antara2 kerje2 skolah FN =')) :
  1. Case study respi- hantar 6/5 (ada sedikit lagi) In shaa Allah, esok kene siapkan ny hook or by crook!
  2. Isnin (6/5) mid-term exam: pharmaco and anatomy,physiology/biochemistry.. n yang sempoinya, FN xstudy sangat lagi and xde feel nak study (nak tukarrr koossss! aminn)
  3. Balik langkawi: kita ade kerje reflection dr program di langkawi, kene present dlm slide.(17/5-kene present but not sure)
  4. kerje Pharmaco-medication DDA, kene buat slide juga.
  5. Presentatation CESMED (16/5-kot tp dlm mggu tula)-buat slide ;why our company must win n one more question. (task FN) 
  6. 17-19/5 p kem jati diri (xtau kat mne lgi temptnya)
  7. kerje Pembangunan Diri-researh n respondan edarkan..
  8. Sociology (31/6-kot)
  9. Exam adult nursing (20/5) 
  10. Dinner jabatan (8/6)
Buat masa ini, tu je dulu! wow...skit gilerrr... uhukkk2!

INI KALILAHH! Hope dapat pemerintahan yang baru, telus dan berpandukan syariat Islam...aminnn.. Allahhuakbarrr!

Saturday, March 16, 2013

BTN (bestfrens Till Jannah)

Assalamualaikum semua..

Ya Allah Keje berlmbak ni..
tp 
Nak jugak post entry baru about my bestfren, Hanani!!!!
 
Semaalam FN msg dia sje, rinduu sgt kat die :')
Sedih rasa nak nangis!

FN buat fb tuk die tp dia malas nak bljr fb lgi sbb die nak exm,,ok fine..
Die call FN kiteorg borakla..huha..huha..

Lepas tu FN pula call die, dah la die celcom n FN maxis, tp xpela...dah lama sgt xcontact..kiteorg borak..
Fn kongsi masalah FN dgn die, psl result, n psl FN xkuat kat sini.. sedihh..dan die still mcm dlu ttp dgr cerita2 FN, dan paling gembira, dia dpt Dekan sem ni.. cayalahhh.. tahniahhhhh sayang. (don't misunderstand) lillahhita'ala..

Lepas tu FN tnye die da beli kereta ka? yuppp..mak die belikan die kereta viva-warna hitam, fav. die..syukurrr n gmbira juga utk die....alhamdulillah... =))

tgh sedap2 berborak2, kredit FN hbis, then die pula call smpai kredit die hbis juga...=))
Lps tu FN sedih sgtttttt... rinduuu kat diee..hmpir  stgh thun xjupe... rsanya sejak FN masuk U ni...kami xpernh jupe lgi... Ya Allah pertemukan kami.... Jga die dan pelihara Hanani sekeluarga dr mara bhaya...amin.. 

Ya Allah, FN sayang Hanani krana Allah Ta'ala.. =)), moga ikatan pershbtn kite berkekalan.. aminnn...

hihihi... kaq geddd!!! (kaq gedikk)

Wednesday, March 13, 2013

Betulka Tempatku kat sini??

Assalamualaikum...bismillah..


FN nangis lagi Ya Allah. FN sedih sangat, FN sedih bukan sebab result w/pun yer result FN antara yang terendah, FN tetap redha, FN yakin padamu Ya Allah. FN xtau nak mengadu pada siapa da Ya Allah. Ya Allah, betul ka tempat FN kat hukm ni.. FN rsa apa yang FN buat xpernah betul. Fn rendah dri sngt ni Ya Allah, macammne FN nk kuat ni Ya Allah, bantu FN Ya Allah. Semua salah FN sebab share gambar tu.. Semua gmbr FN nak share~FN kene ambil pengajaran dr semua ni. Kuatkan FN Ya Allah..

Sebab FN share gmbr ni, Penyelia FN marah pd kwn2 FN. Ya Allah kuatkan kwn2 FN.

Doakan FN kuat jika disini mmg tempt FN!

Monday, March 4, 2013

Surat Untuk Coordinater!

Bismillahhirrahmanirrahim
assalamualaikum wbt

Baru balik dri skolah pukul 6 tadi.. Hari yang meletihkan, harini ramai sgt orang "tegur" FN. Alhamdulillah, semakin hari ini FN rasa smakin baik,permulaan minggu yang baik jugala, even walaupun harini FN nangis??? FN pun da takda rasa takut sebab FN dapat rasakan Allah sentiasa ada bersama FN. Cuma kalau ada subject yang memerlukan presentation, FN cuak skit la.. 

Dan Hari ini, saya ada kelas bersma coordinater sy yang comel.. act. FN paling juga dengan kelas beliau sbb beliau suka berkomunikasi paralanguistic dgn FN. FN je dapat rsa dan faham msg yang beliau sampaikan utk FN dan beliau punya kelas sgt sempoi sbb beliau mmg akan suruh kiteorg present dan beliau suka trigger otak kami. It's very good actually but FN masih xdapat nak involve dgn baik sbb FN lemah lah bab fikir2 ni dan nak kne share pendapat depan kwn2~ FN malu n rasa rendah  diri sangat..

and today I become centre of attraction! FN okay and  challenges myself

Al-kisahnya bermula apabila minggu lepas FN stress and down juga dan banyak post2 smething yang obviously show, FN ada masalah besar sgt..macam orang lain xda masalah. Dan memang kebanyakan kawan2 FN dan CI dan coordinater bacalah post fatin tu. So, when FN masuk kelas beliau harini, sementara menunggu si pojan masuk, Puan tanya pasal sepanjang minggu lepas yang berlalu, dia minta salah seorang dari kami komen, seminggu dalam sem 2 yang berlalu mggu lepas. 1st Puan minta pendapat Bie. Masa FN dengar Bie cakap, FN dapat rasakan yang FN bakal ditanya dan FN mcm da bina ayat da,jika ditanya tp mind set FN jugak cakap, kalau FN dipaksa share, FN mmg xboleh dan akan menangis, then selepas Bie hbis cakap. Puan cakap:

"okay fatin, saya nak kamu share apa masalah kamu, saya nampak kamu down sgt mggu lepas, sebabkan kamu down, sy down juga"

Bila FN dengar je Puan ckp yang dia down sama, FN xboleh tahan air mata ni.. on the spot die mengalir deras, n as usual, FN xdpt nak share dalam keadaan mcmtu. Act. ramai yang tanya FN apa masalah FN, antaranya abang naza, kawan FN afrina, n bila FN certa masalah FN secara bertulis or "chat" or "msg", mmg FN boleh nangis, inikan Puan tanya direct,lgila FN nangis..huhu.. Act. Fn terharu n berterima kasih sangat kepada meraka yang risaukan FN.. cuma kalau mereka xkenal FN la dan mungkin ada salah fhm juga. Ada kawan baik FN, kami duk sebelah bila dia nmpk FN nangis, dia mcm xpercaya sebab dia tahu yang FN ni selalu ceria, senyum n dieorg xboleh detectla masalah FN.. hihihi... ;p.. So, insyaAllah Fn nak tulis surat ni n send kat msg Fb Puan. FN xnak Puan risau:

"Assalamualaikum wbt Puan, saya minta maaf sebab Puan risau dan rasa down sebab sy. Memang sy ada masalah. Okay first saya xfrust pun fail 2 subject sbb sy mmg deserve utk gagal tu, saya redha, tu bukan masalah saya.Saya akan usaha lebih lagi utk sem 2 ni dan utk resit paper sem 1 nati, insyaAllah

Saya start stress dan agak risau bila msa feedback anpb tu, apa yang Dr Wahidah ckp sume betul n bila Dr ckp beliau  xnak kami resit paper anpb kalau boleh sebab susah bila resit paper. Masa balik tu sy banyakla muhasabah diri, setiap kali saya muhasabah memang saya menangis. Saya memang suka menangis,bila saya ada masalah atau apa2 saja, sy akan menangis,bukan sebab bila saya nangis saya akan mengadu kat Allah masalah saya dan lepas tu saya rsa tenang, kuat dan fikir positif.

Lepas tu, sy stress lagi masa esok tu, sy kene present adult nursing dan sy xprepare, malam tu sy nak buat slide utk review tjuk cvs, tp sy blurr habis n xde guide apa yang sy nak buat.. saya nangis lagi, sy rasa tension sbb sy kene bljr anpb ni,honestly, sy xminat bio n kne bca buku tebal2, n sejak dri upsr dulu sampai matrik, sy xpernah dapat subjek sains/bio A. Saya susah nak faham mechanism n kalau baca skali, xleh nak msuk terus. Otak sy ni mmg slow sikit. Sy rsa tension sbb kene belajar bio, smpai kdg2 sy terfikir nak kluar dr nursing, tp bila fikir scara positifnya, sy rsa ujian ni ada smthing-"good hikmah" yang sy perlu cari dlm course ni,dan disebabkan sy xnak susahkan family sy, xnak kecewakan family sy, sy nak teruskn nursing ni insyaAllah. 

Kemudian, esok masa nak present adult nursing, laptop hbis bateri n slide xsempat nk msuk pendrive, kump. sy present last..masa tu sy nangis lagi time kwn2 tgh present sbb point yang nak sy ckp da xde. Dan sy rasa Allah betul2 tlg sy, dsebabkan kump sy last, kump kami xyah present sbb kump. lain da mcm sentuh tjuk kiteorg, alhamdulillah, sy rsa lega sgt. Dan sejak itu, sy fikir positif sgt dan hanya mengadu dan harap pada Allah.

Cuma masalah saya sekarang ni, sy mmg paling takut bab nak kene present, sebab sy rsa rendah diri dan malu, dan saya paling tkut n xsuka nak jwb soalan yg minta pendapat sy sebb sy mcm xboleh nak fikir n bg pendapat on the sport, sy rsa blur n slow n sy juga xyakin dgn pendapat sy dan biasanya sy mmg xleh nak fikirla.. Saya tahu Puan da banyak kali point sy n cuba bantu sy utk berckp. Setiap kali Puan cabar sy, sy cuba yg terbaik tp ia makan masa juga, bukan sy xcuba, sy cuba sgt dan skrg sy rsa ada improvement sbb sbelum sy present sy akan niat sy present keranan Allah dan sy nak kwn2 fhm dan sy nak present yg terbaik. Sy cuba Puan cume ia take time la.

Puan jgn risau n rsa down dgn sy tau, sy mmg suka menangis, bukan sbb lemah, cuma xkuat n bila sy nangis sy pasti akan kuat! dan tadi sy menangis sbb sy sedih Puan down sbb sy dan sy nangis sbb Puan suruh sy share mslah dlm keadaat sy xbersedia dan kira sy dipaksa bercakap. Jadi kat sini sy nak minta maaaffff sgt222!! sbb kan perangai sy, sy akan cuba improve diri sy, smakin hari smakin baik! stiap hari menjadi lebih kuat! Setiap masa mnjadi sgt bersemngat! Sy bukan xnak jupe Puan, sy malu akan menagis lagi depan Puan, sy xsuka tunjuk tngisan sy depan orang..mintaa maaf yer Puan. Terima kasih atas usaha Puan selama ni, bagi saya msa lagi utk perbaiki diri sy"

So, FN nak stop, nak mndi n nk p tesco beli barang.. Hrini ramai yang pandang n renung FN slps FN nangis.. FN tau semua orang pun ada masalh,..jgn risaukan FN okay! Tadi masa inject vaccine, CI Zura tanya, FN kenapa? xsihat ka? ada masalah ka? n msa p kedai Cindy pun, cindy tnya benda yang sama.. muka FN pucat sgt ke??? (aaahhhh..mesti huduh giler kan)..hihihi.. OK..tq for reading.. annyionggggg~

Saturday, March 2, 2013

Nangis Menguatkan diri?

Bismillahhirrahmanirrahim...


Assalamualaikum wbt...

how to start? I'm very happy today because have a short conversation with my bro, abang naza for sure! He start msg FN, tnye apa mksud status yang FN tag kat dia di fb:
 

So, FN reply his msg and tell the story..blaaaa.. n msa msg dengan die FN boleh nangis.. FN mmg mudah sangat nangis.. dan kali ni FN menangis sbb terharu sgt.. FN bersyukur dapat family skrg ni.. esp. I have my bro yg sgt sporting n i;m sure he loves me, FN pun sayang semua family FN

For your info. FN honestly, FN mmg manja dan rapat dengan adik beradik FN esp. abang naza, kakbi n kjidut (kajidut FN xprefer tuk citer msalah peribadi coz, die pun xminat sgt nk dengar, kajidut rpt sbb die slalu berjasa dalam bwak FN jln or hantr n jemput FN but later, mayb FN akn specific to tell story about her.. ;) , insyaAllah).. So, kat sini FN nak ckp yg FN mmg xbpe rapat mean xprefer cerita masalah dgn parent.. selalu apa2 msalah FN parents akan tau dr adik-beradik FN. kadang2 FN jeles dgn mereka yg rapat sgt dgn parent esp. dgn mak mereka, bila ada masalah, call mak, cerita mak.. FN kalau boleh, nak juga mcm tu.. tp FN tak biasa n FN rsa mak FN pun jenis malu yg nak tnya apa masalah FN  n mak pun kalau apa2 for example, die xrestu hubungan cinta FN.. dia xkan ckp dgn FN directly..mak biasa rapat dgn kaktehla yg FN nmpak..so, kakteh or siblings yg lain yang bgtau kat FN.. FN xkisah as long FN tau mereka sygkan FN dan utk kebaikan FN.. 

FN juz harap.. FN dapat membalas jasa mereka (mgkin xterbalas) but for surely, FN nk tgk mereka bahagia, bangga dgn FN dan bersyukur dpt anak mcm FN T_T (w/pun FN bukanlah ank yg baik pun..) FN harap juga FN dapat rapat dgn mak FN mcmmne kwn2 FN rapat dgn mak dieorang suatu hari nanti...insyaAllah, dan FN juga harap FN bila da ade ank nati, FN dapat jdi kwn karib kepada anak FN ..aminn..

ok, kat bwh ni ade beberapa nasihat abang FN kat FN, FN happy dan terharu sgt sbb die perihatin sngt kat FN dan mmg the best brother in the world..Alhamdulillah.. oh yer, kelakar, once of my ideal husband is have a characteristic of my bro:

1. nama die-nazarudin (hehe..act. xkisah pun)
2. hidung mancung.
3.hitam manis
4. of coz, akhlak die n how he treat me.. i like

so, this is her advice for me.. tq bang:


Yup.. what he say is right! I know it also..and I  want to take this as my challenges!


Yupp...mmg die cdgkan dan for sure Allah pun da takdirkan dan da tertulis di luh mahfuz.. n FN sgt excited to see the hikmah of all this, n I"m sure that I will get something that good for me and others..insyaAllah..




First time, got msg yg sgt pnjg dri die.. n tahniah, die dpt pointer yg baik..gembira sgt tuk die, bila FN semua msg die ni, semua..FN nangis sbb terharu, sedih..tq bro.. =)), Now I have smgt! kyakkkk~aminn.. He also single, like me! I have guest it when he back for sem break, 3 week ago.. but he don't want to story to me.. it okay.. "I'm for you bro!"

Yup..insyaAllah, mmg sem 2 ni lagi tought n den akan bljr bersungguh n usaha luar biasa.

It okay bang, kita sama2 hbis belajar n xyah fikir psl cinta ni.. smoga ko dapat jodoh yg lebih baik.. kalau ko  da hbis bljr n da sedia nak kawin, ckp je kat den.. den ade ramai calon yg baik tuk ko..ko nk dokter ka nurse?? hihihi.. 

Oh yer, when I'm form 1-3, I single n mmg malas n xde nafsu pun nk bercinta, coz waste my time... but even I hav no boyfrend, for that time, I have my brother that I treat like my boyfriend n I always, tell a story about him to my friend n when my friend got annoyed, they will say " hmm, xhbiss2 la tu pasal abang die".. haha..of cozesss.. because I'm proud n grateful to have a brother like him.. =)).. so, I understand if you want to say that I'm obsess to my brother or you also got annoyed..it okay, i'm fine.. n understand.. ;p.. I hope he will kekalkan (stay on his attitude now) and tingkatkan lagi ilmu dan ibadatnya dlm mendekatkan dirinya kps Allah ( like what my special friend advise to me)

p/s: haha..bila baca smula.. entry ni mcm xde kene mngena dgn tjuk sgt.. okay, last.. as conclusion.. lain org lain cara mereka utk mndpt kan smngt dan kekuatan bila ada masalah, but me, I love and prefer menangis when i'm down or I have a problem because when I'm cry, automatic I will remember Allah and because of that, I get the spirit, I feel very peace and when I cry, I will muhasabah n I will share and story (mengadu) pada Allah dan sngat best dapat menangis kerana Allah... sgt tenang... We normally heard and know that women is weak, sensitive, like crying,her heart is very soft.. yaa! i'm admit it.. I'm proud to be muslimah.. =)) n I love this situation of me.. because I can feel that He is very close to me.. thank you Allah.. kekalkan perasaan ini dalam diriku Ya Allah dan kuatkan aku! aminnn..

So, llastly, lagu that i recommed to you for who that have same prob. like me..  first think positive abou your prob. How big your prob, just say, "wahai ujian, aku ada Allah yang Maha besar" He is there for me, for us.. so don't worry, juz believe in Him..pleasee.. Dulu 1st lagu FN suka when I have masalah, Rahmat ujian, but Now lagu baru..which are, Ujian hidup n make me strong! Jom jadi hamba yg kuattt!! selamat mendengar =))


Ujian Hidup


MAke me strong..

wsalam..=))

Monday, February 25, 2013

Semangatku Melayang2?

Bismillahhirrahmanirrahim~


Assalamualaikum kepada meraka yang singgah di sini!
Hari ini FN tiba2 hilang semangat, rasa sunyi sangat..
Yang FN perasan, perasaan ni datang petang tadi, FN da order makanan kat kedai Din Siam, harini FN balik pukul 6.10, tak asar lagi, sampai jer kat kedai, makanan yang FN order xde, rupa2nya FN tersalah hantar msg dan FN terpaksa tunggu dia masak.. lama juga, sebab FN sangat xsuka menunggu (bak kata cikgu FN, menunggu adalah sesuatu perkara yang bodoh) entahlah, tp FN rsa buang masa sangat, da la FN xasar lagi.. hampir je FN nak nangis sebab stress tggu makanan dan sejak tu la mood FN tiba2 hilang, xde semangat! nak nangis jer T_T. Doakan FN! FN jarang macam ni... yang FN pelik msa di kuliyah, FN okay dan happy dan positif sangat tp bila sampai rumah, mula rsa keseorangan, sunyi.. Ya Allah jadikanlah ana seorang hamba yang bersyukur.. " Hasbunallah wani'mal waqil,ni'mal maula, wanikman nassir" aminn..

FN officially break up dah, now i'm single! yahooo 

Maybe this once of the factor my semangat melayang2-NO! NO!-
Sedih bila kenangkan mak FN takkan restu hbungan FN dgn dia, 
so that why, FN putus-cool x? haha.. So, now FN da xmau fikir pasal kawin, tp bila FN cuba buang perasaan ini, semakin kuat ujian FN! Harini ada seorang akaq medic, FN kenal masa minggu peace n humanity, akaq tu tiba2 menyampaikan berita gembira yang dia bakal bernikah cuti sem 2 bulan ni, dan dia sangat nervous dan harap FN dapat doakan dia...amin, semoga semuanya berjalan dengan baik. Dia bakal berkawin dgn psngn yang lebih muda dan pasnagannya baru habis stpm.. n i know this man in flash mob..tahniah =)), kamu memang matured---> JELESSS
Then, akaq medic ni bgtahu FN anak ustaz Pahrol pun akan berkahwin 3/3 insyaAllah..tahniahh juga untuk Al-Fatih (4th year medic)

FN harap FN dapat teruskan study dengan sangat baik tanpa memikirkan soal kawin! when the "best time", I will accept it and well-prepared.. =))

Moga Allah Redha..=))
Berikanku semngat baru untuk terus taat dan istiqamah mentaati perintah-Mu dan menjauhi larangan-Mu..aminn..

(Tarikh Keramat: 15,16,17/2)

Sunday, February 24, 2013

I deserve It!!


Assalamualaikum w.b.t..=))
Apa khabar semua?
Erm, result exam FN da keluar hari Jmaat hritu..
Honestly, tak la minat sangat nak tau result berapa, then bila dapat tau sorang kwan FN LULUS dan resultnya diberi tahu oleh seorang akaq senior, FN rasa berdebar!!
Knape xde orang nak bgtau result aku??

**curious giler! coz I know it happened!!

Then esoknya (sabtu, 23/2) sampai midah dalam kurang pkul 12.
lepas tu bawak si ujang, along, angah n kaklang mndi kolam..
Lps jer layan dieorang, terus bergegas p jabatan pendidikan tingkat 2, punyela gelabah mencari board exam, sampai xjumpe, hampir 15minit juga cari, sampai naik tingkat 5
TP
tapi xjupe, lepas tu turun balik tingkat 2, n finally, jupe jugak lepas msg akaq senior...

First nmpak board tu FN tgk no matrik bg pelajar yg gagal, then, i can see my matrix no

A141850: FFFJ1113, FFFJ1314

okay, fine! speecchless! sedih! tp xmampu nak nangis because I DESERVE IT.. ='))
Then, I se 10 of my friend LULUS, 3x FN tgk.. so, Tahniah sgt kat kawan2 FN ni.. n FN perasan most of them single la.. hebatt! TAbii' kat dieorang.. =)) (6/10)

1.Noraini Rashid.-SINGLE
2.Nur Najibah Marzuki.-SINGLE
3. Rufina Bakri.
4.Hazeerah.-SINGLE
5.Siti Nurul Fatin Zakaria.-SINGLE
6.Nuraini Ismail-SINGLE
7.Rogayah.
8.Sherry Jouflin.
9.Nor Ashikin Ali.
10.Siti Nabilah.-SINGLE 

Then, masa otw balik rumah, FN muhasabah diri, bersyukur dengan result, FN kene kuat+positif+xboleh nangis coz I deserve it ( I know myself)
It better for me to repeat this 2 paper coz, I not pro in this subject (microb [MPI] n anatomy, physio,biochem [anpb] ). So, I have to understand more n study more hard. This is my first time to get fail in exam in my life..=))
It okay, Alhamdulillah, I'm very grateful.. My friend said: "gagal sekali tak bermakna gagal selama2nye".. I said, "yupp, betul..!"

For me,I will hold Ust. Pahrol word which is, " gagal adalah mahar kepada kejayaan"!
So, those who worry about me, thankz, but I really okay, =)) n now, I have many AIM, or azam baru for 2nd semester.. InsyaAllah, next post I want to listed my AIM for 2nd semester, I hope Allah will guided me! =))) Amin..!


okay, kawan2, doakan sy utk terus berjuang dalam bidang ini, Moga Allah redha..aminn..=))

Thursday, February 21, 2013

Gugur dosaku bersama rambutku?

Assalamualaikum.. 


Allah, sudah setahun lebih xbuka n update blog ni gara2 xingat password..hihi..dan yg paling sedih juga, blog ni hiidden from others n myself.. sobb3~ T_T

Now, i have change the password n also now i think the right an good time for me to start writing again because I have nobody to story with? (BECAUSE..maybe later on other post..hihi)

Actually, today I feel better when I can drive with boyfriend and go for date..for sure!!! My aim for outing to "potong rambut", then, my sister minta tolong, keluarkan duit, p farmasi beli ubat pungggung utk budak2 tu dan ubat demam "Nurefon/Nurofen" (not sure..haha), but I'm sure NUROFEN..haha.. then p Avon, beli minyak wangi "sweet honesty".. After that, my mother ask me for update her account tabung haji.. Then, baru FN p cari kedai gunting rambut..

Dalam mencari kedai gunting rambt ni mmg..sangalah adventure! Jom explore pengembaraan FN dengan my little boyfriend a.k.a my bodyguard:

1. Of cause kedai cina, nmpak ade sorang customer yg sedang cuci rmbut--->REJECT

2.Kedai yg kedua, sebelah dengan kedai  pomen, so, I worried maybe the guys will see my hair---> just lalu n REJECT

3.kedai yg ketiga, India lelaki tukang gntingnya--> in my head, ooo.maybe kedai ni la yg selalu abang aku p gunting, nmpak ramai org lelaki kat sana.

4.kedai keempat sempat FN masuk n tanya, first nmpak org perempuan, then, tgk sebelah die (tokey) die cina lelaki, muda---> REJECT

5.FN jenguk kedai yang ke-5.. untie tgh mkn n kedai bersepah mcm zaman 80 an, xconfident FN--> REJECT

6.Just nmpk dr jauh ade org lelaki india tggu kat luar---> REJECT

hbis semua FN reject.. ape yg FN nak sbenarnya:
 act. FN nk melayu, but impossible, then try juga cri kedai yg xde rmai org yg mana xde pluang pelanggn lain nak dtg esp. lelaki n tukang guntingnye mestila tua..lebih mahir.. then finally, FN jumpe:

7. Kedai ni FN jenguk, ada auntie tu sorang jer tgh makan, mula2 msuk, FN tnya, ade lelaki lain x dlm ni, i mean her husband, then she said her husband blik 2.30 nati, then i say.. auntie, sy nak msa sy gunting rmbut ni, xde customer lelaki yg masuk.. then auntie tu ckp... ok2, cepat2, kalau u tak nak org lain tgk..--> ACCEPTED..=))

Then, auntie tu tnye nk potong mcmmne? erm, paras leher la~ (not sure) then autie tu sugest, xnak layer ker? n tunjuk gmbr--->

wow, smart jugakkk---> okla auntie! =)) (da imagine muka aku dgn rmbut ni)

Then, auntie tu mula potong, amboih senangnye die potong rmbut aku.. slps 10 minit kmudian, aku dgr bunyi moto kat luar.. dlm hati ku.. alamak ade orgla... suami auntie tu ka atau org dtg nk gunting rmbut?? mcmmne2222~~?? CUAKKK! TAKUTTT!! BERDEBAR!! Bila org tu pdam engine moto n nk menjenguk kedai tu automatik aku trik kain yg cover baju aku dr bwh naik ke ats utk tutup rmbut, then cepat2 auntie tu p kat customer die, india n lelaki..then auntie tu minta die tggu kat luar..syukurrr..selamat jugala.. w/pun aku ttp rsa risau..entah rsa tkut sgtt... Lama juga die tggu aku n yg auntie ni plak xsudah2 alter rmbut aku n last2 hasillnya---->

lebih kuranglaaa... stresss aku, auntie ni ckp lain buat lain..haha..sobbb3

so, why gunting rmbut?
0. LIlLLAHITAALA
1. abah suruh sbb die rimas tgk rmbut aku..
2. rmbut ni usianye sama dgn usia perkenalan aku dan die, so bila tmt perkenalan kami, makan tmtla riwayat rmbut aku (logik ka?)
3. Semua abang ipar aku pernah ternampak rmbut aku, jdi bnyk da dosa tu..dgn rmbut bru, aku harap, aku lebih mnjaga aurat ketika abang ipar ada kat rumah..
4.sbb aku da xde niat nk kwin dlm msa trdekat ni---> hbiskan study dulu.. hihi

InsyaAllah.. Aminn.. =))

this is my little boyfriend, sian tgk die tido... otw, blik die nk kencing,  aku suruh die tido n thn..hihi.. asuu pasti rindukan ujang asu ni.. I love you sayang..

ok, kawan2 nite.. =)), my blog.. nite, tq!!

Sunday, October 9, 2011

I Want to get MARRIED!!!!!! [fullstop]


By hooke or by crook I want to get married after I finish my study at matriculation! Please help me Fatin?

[I’m very shocked…and thinks awhile how to talk with her]

“Do you want to be married after this, are you seriously? Do you have think it deeply?” I ask her smoothly.

“I’m serious and sure about my feeling and my decision. I’m not joking,okay. I think you better know about me. I had thinking it deeply, if I’m not a student of matriculation, for sure, I was married just now!” say Elya, with her clean and light face that full of hope.

“I know your feeling, erm, how to say, you are very young my dear, have you prepared to be wife? How your study? Don’t you waste your time study here and end it with your married?. Oh ya before that, why you have to married urgently, I can’t understand.” I trying to understand her better.

“Ya, I’m very young to be married at the age of 19,so what? I saw most peoples getting married at the young age. People before also getting married in the young old. So, its there is a problem? I strongly confident that I had prepared to be a wife, even not fully to be a good wife, but I need start it first. I heard speech by ustaz X. He say, don’t wait to marry and don’t wait until you prepared to married because you will never be prepared. You only prepare it when you had a married. Why? Because, after married, both of you have a big responsible as husband and wife towards each other. Then, you and your couple will begin your new life and learn more about your couple, understanding him/her, and automatically both of you will prepared to be a good wife and husband. Fatin, have you heard a proverb, “experience is the best teacher” or in the other words, “experiences teach you about true life. I have a discussion with my future husband that I wish to further my study after matriculation as it is my family ‘s dream which is to see me success, graduated and have a good work. And he very understand me and my family’s dream. He also support me by giving permission to me to continue my study. More aggrieved,he also wants to continue his study with me.”

[I understand her now..she continue again]

“Fatin, it’s not an urgent married for me, because that is my dream which is getting married at early age.” [she give me a sweet smile]

“What? [I’m shocked for second time]

….[speechless for a while]

….[I thinks what is the meaning of Elya to say like that]

….[What are in her head right now? Sex? No.no.no..she is not like that person]

“Fatin, fatin…are you okay”[she waving her hand in order to attract my attention]

“I’m sory my dear.. I have thinking so far about your words. Can you explain more about your dream to be married at early age. You are so unpredictable. So weird! Hihihihi..but it is interesting topic to be disscuss!” say Fatin with her excited face.

“Ohh I see, you are so funny Fatin! Have you read an articles about “young married” or mp3 talks by ustaz about advantages for marriage? You are loss about this knowledges my dear, but nevermind. Let’s I story it to you. We are adolescene my dear, don’t shy to learn about marriage. Later, you want to be married also, am I right? You know marriage is the interesting topic to be disscuss and learn. So, first of all,my dream to be married at young age when I know the advantages about its. Marriage is a natural tendency that He give to us. You know marriages also is a heaven of world for godly partners. Beside that, when you’ve married, all things or activities you do together with your partners is permitted and get and your partners hold hands togethers, your sins will flow out through your fingers, so, don’t be shy to hold your partner hand. Subhanallah! So sweet. Hihihi. Then, the partner’s pray more accepted than single pray. Do you know all good deeds that your husband do, we as wife will get the same merit like our husband get. For example, if your husband solah pilgrim at mosque, he will get 27 merit and you as his wife also get the same merit, that is 27! Subhanallah!.

“Beside that, I want to married early because, I want a person called as husband take care of me, protect me and take me to get His true love. I’m very afraid to live in this world alone without a man called as husband. Now, almost things in this world are not right. It’s seem like this world is become to Zaman Jahiliah. Wallahuaklam! As we know that woman is a libel of the world! It’s has been say in al-hadith

Sabda Rasulullah s.a.w., "Tidak aku tinggalkan selepasku fitnah yang paling dahsyat ke atas lelaki melainkan fitnah wanita.” - Hadis riwayat al-Bukhari: 4706 dan Muslim: 4923.

…. So I don’t want to be once of them. That why I want to marry early. Once important note that I want to share with you. Woman have 10 private parts, when we’ve married, our husband will closed once of that (that is our genitalia) and when we’ve died, then a grave will close others, 9 our private parts!” Elya stop and breathing in.

“MasyaAllah, thank you for your explaination. Now,I clearly understand your feeling. I never think about that. So, what is your problem now?

To be continued….=p

Saturday, March 12, 2011

I'm So In LOVE to YOU~

**yupp!! inilah prinsip yang ku pegang!

Assalamu'alaikum kawan-kawan?? selamat petang semua!
hihihi-sepatutnya entri inilah yang FN nak tulis pagi tadi dan bukannya entri "Ingin Berniqab?", tapi nak buat macam mana..spontan~ FN pun tak duga! =)))
so, insyaAllah petang ni maybe last entri untuk bulan 3 ni..hihihii..
Esok pagi, maybe dalam pukul 11 dah nak balik palong kak jidut jemput,then pergi ke KLIA untuk jemput kakteh dan adikkk-ohhhh~rindu sangat kat adikkk, harap dah boleh panggil "asuuu sayang" hihihhih..=)))

Oh~ tak sabar rasanya nak balik poland!
[YEKE?]
YUPPP!
Rindu sangat FN dengan si kancil, apa khabarnya agaknya?? Harap Raja Chulan dapat menjaganya dengan baik! Si Kancillah harapan FN untuk ke Kuala Pilah nanti..hihih..=)))
hmm..bagaimana pulak kelas mmenjahit FN..hihihi,,bila dah lamma tinggalkann dan mula semula, mesti gelabah+takut macam mula-mula belajar dulu..=.='
Sufiah, kawan yang sama belajar dengan FN pasti dah lebih maju dari FN..=((
Oh~ sepatutnya FN tumpang gembira! nanti dia boleh ajar FN pulak! insyaAllah!

OH~as usual bila balik palong;
NO INTERNET!
NO FB!
NO BLOG!
NO CHAT WITH YOU!
NO DATING WITH YOU!
FN pasti akan rindukan semua ni, PASTI! esspecially, "kata-kata motivasi daripada AWAK"..hihihi..
Haritu ada seorang akaq tanya pasal AWAK apabila FN buat status;
"FATIN NABILA IN LOVE"
So, FN dah janji sebelum balik poland, FN nak bagitahu perkara yang sebenar~ So, insyaAllah entri terakhir bulan tentang persoalan akaq tu dan tentang AWAK!
InsyaAllah..

**thankz to kaq Jidut kerana kenalkan FN dengan karya-karya PMJ..dan thankz jugak sebab bagi pinjam buku ni! Lepas ni nak pinjam "nota fikir untuk zikir" pulak..=))

AWAK! saya betul-betul dah jatuh cinta dengan AWAK~
AWAK juga adalah sumber ilmu saya~
AWAK juga banyak bagi kesedaran pada saya~
Setiap bait-bait AWAK berikan pada saya telah membuka minda saya supaya sentiasa berfikiran positif dan matang!
Entah kenapa, setiap tazkirah yang AWAK beri benar-benar terkesan pada hati saya~
Saya menyesal kenapa sekarang saya baru jumpa awak~
TAPI
Saya tetap bersyukur sebab saya berpeluang jumpa AWAK~
Saya tak habis lagi baca semua tazkirah AWAK untuk saya~
Sedihnya nak tinggalkan AWAK!
Dah la saya tak habis salin lagi kata-kata hikmah AWAK!
So, dikesempatan ini saya nak ucapkan terima kasih kepada AWAK kerana secara tidak langsung awak dah bawa saya kepadaNYA~
Dan last sekali, saya nak berterus terang yang saya betul-betul dah jatuh cinta dengan
PENULISAN AWAK, KARYA-KARYA AWAK!

hihihi,,,fahamm ke dak?? dulu FN jatuh cinta dengan blog KERETA MAYAT! [1st love] suka sangat ayat dia yg sempoi+kasar tapi beerkesan dann terasa kek hati, dek podeh heyh punye bahasa! biarla panjang mana pun entrinya, FN mesti bacaa! Lagi satu bila baca entri KM! FN mesti gelak sensorang! sebab ayat dia boleh buat orang ketawa, means dalam entri tu dia buat lawak! so rasa terhibur sangat!
BUT
now, my second love today is gentarasa.com, wordpress PMJ..
Kata-katanya hebat! Ayat-ayat yang digunakannya bervariasi..
Dan yang paling penting setiap entrinya bisa mengetuk hati-hati setiap para pembaca, seperti FN! that why I'm so in love with gentaRasa.com
I think you all must read this blog!!!
hmmm..oh~ ye! lepas ni FN tak dapat lagi post "kata-kata motivasi"

**buku ni pun buku kak jidut! alhamdulillah dah habis baca! best..=))

hihihi..=)) yang FN lawak tu, bila FN post je..status:
"FATIN NABILA IN LOVE",
"FATIN NABILA WITH A SPECIAL FRIEND"..
sume takda la fikir lain, kalau "IN LOVE" je mesti cinta manusia!
ini lah yang cuba FN explain ppada akaq tu dan pada mereka yang dah salah anggap, sebab ada seorang rakan yang sangat gembira bila tengok status FN dan telah mengucapkan tiga kali "tahniah!!"
hihihi...I know who you are?
don't worry if I will marry soon, you are the first person I tell...wohaa!

so, last nak minta maaf atas kesalahfahaman yang senngaja atau tidak sengaja!
Lainkali kalau dok tahu, tanyo!! =))
ok, i think sampai disini sahaja last entri ni..
insyaALLAH panjang umur, jumpa lagi~

ok guys, "I have to go"~
:'(
c u later
wsalamu..
P/S:

**En.Skema jangan sedih-sedih ye! woha! nanti jangan lupa mesej jawapan teka-teki, 1 hari 1 jawapan..insyaAllah..ada hadiah kalau semua betul..=)))
ingat--->BFF--->best fren forever..=)) nanti nak kawin jangan lupa ajak saya! =)), ingat! bahawa disisi kita ada PEMERHATI~ so jangan rasa sepi ok..^_^

Ingin berniqab??? (",)

Assalamu'alaikum..haaa..pagi lagi celik je terus bukak laptop! Then terdetik hati untuk membaca artikal niqab@purdah dalam blog usrah..so,lepas tu terfikir nak tanya pak cik google cara-cara nak buat purdah. FN pun search, alhamdulillah jumpa! ^_^
InsyaAllah akan cuba buat nanti..=)))


FN sebenarnya memang teringin nak memakai purdah! Puas FN cari di kedai-kedai tapi,tapi tidak ada! susah nak jumpa..=)) FN pun ada tanya cikgu menjahit FN, tapi dia kata dia tak tahu..dan dia perlu tengok contohnya, baru dia boleh buat.. Dan ingat lagi masa abang naza nak belikan purdah untuk kaq zehan, FN ada pesan belikan untuk FN tapi time tu stock dah habis, ketika itu harapan FN hanya pada dia..hihihi..tapi takda rezeki, maybe belum masanya lagi..~itulah hujah FN! Tidak dipilih lagi oleh-NYA untuk memakai purdah!

Pernah juga FN menyatakan hasrat pada mak untuk memakai purdah, kemudian mak tanya untuk ape? macam hantu jer? agak kecewa dengan jawapan itu dan FN kira mak hanya bergurau,dan maybe mak tak tahu hikmah disebalik memakai purdah! Walaupun begitu, FN tidak malu juga mengirim ole-ole [purdah] dari mak yang pergi menunaikan umrah! hihihih..=)) namun begitu FN juga tidak terlalu mengharap kemungkinan besar mak tak akan membelinya oleh kerana,mungkin mak akan mengalami kesukaran untuk berkomunikasi dengan peniaga disana..wallahu'aklam..sama-samalah,doakan yang terbaik untuk FN..(n_n)

**terkesan dengan ayat Imam Nawawi~FN juga tertarik padamu kerana agamamu,=))

So, harapan FN untuk memakai purdah hanya pada seorang suami yang soleh, yang menginginkan [mengizikan] isterinya untuk memakai purdah@niqob. InsyaAllah. =))
Means, selapas kahwin la kot..baru berkesempatan untuk memakai purdah,! amin..

oh~yer! apa hikmahnya apabila seseorang muslimah itu memakai purdah? Kalau ditanya pendapat FN la~
FN rasa sangat selamat dari segala fitnah, insyaAllah! sebab apa? apabila kita menjaga aurat kita secara sempurna, insyaAllah..Allah pasti akan menjaga kita dari segala kejahatan! Means,apabila kita berpurdah,automatically kita akan terdorong untuk tidak melakukan perkara-perkara yang boleh membawa kita kearah kemungkaran! insyaAllah..

contohnya: [maaf,FN agak lemah utk memberi contoh-so harap dapat terima]
**Kita tidak akan mudah untuk mendekati akhowat secara sembarangan, apatah lagi berjumpa berdua-duan.Bukankah itu akan mengundang fitnah??

**Kita juga akan mempunyai rasa malu yang menebal dalam diri untuk bercakap dengan orang yang bukan muhrim.

**last but not least-apabila kita berpurdah...maybe lisan kita aka terjaga! sebab ape?? bila kita berpurdah, maybe kita akan lebih banyak diam daripada bercakap! am i right? so, secara tidak langsung..kita boleh menjaga pertuturan kita daripada bercakap perkara yang sia-sia..insyaALLAH!

[ oh-yer baru teringat hujah yang kuat-mengapa FN nak memakai purdah? sebab FN sangat malu untuk berhadapan dengan orang,lebih-lebih lagi jika perlu buat presentation! so, apabila berpurdah, rasa malu untuk berhadapan di khalayak ramai akan kurang kerana..orag tidak akan mengenali muka kita dan hannya mendengar suara sahaja..=))) ]

FN suka contoh yang ketiga tu [hihih-buat cotoh sendiri-dan suka sendiri-hihih-malu!! ^^']
actually ada sebabnye! nak tau kenapa?
SEBAB!
FN ni jenis yang suka bercakap dan bercerita! (friendly la sikit-sikit) =))
kalau kawan karib FN---->Hanani..tiada rahsia antara kami! dia tahu segala-galanya cerita tentang FN, sebab setiap masalah FN, FN akan kongsi dan cerita pada dia..dan bagi yang mengenali FN juga pasti kenal dengan perangai FN yang mudah berkawan dan suka bercerita! Pernah suatu hari ketika FN berborak@bercerita dengan kawan-kawaN FN, kawan FN mengomel, "DEN DAH BOSAN DENGAR CERITA KO!", lebih-lebih lagi kalau FN cerita tentang abang naza! pasti ayat ini akan meluncur dari mulut mereke, "BALIK-BALIK ABANG NAZA EA,TAK HABIS-HABIS!" hihih..tapi seriusly FN tak ambil hati pun sebab koranglah kawan FN dunia akhirat--->hamira,faziana dan Hanani...

so, lepas ni kalau korang dah sambung belajar di universiti, FN pasti, korang mmesti akan rinndu dengan cerita2 FN..hihihi FN xde kat palong pun korang dah bising..haha,lepas ni xdapat la nak dengar cerita FN lagi..oh~ SUNGGUH FN betul-betul sayangkan korang kerana Allah. Semoga ukhuwah yang dibina ini berkekalan hingga ke syurga..=))) aminnn!
So, moral bagi contoh yang ketiga: FN harap dapat kurangkan bercakap perkara-perkara yang lagho jika FN berpurdah suatu hari nanti-insyaAllah!

**mari hayati bait-bait ini..=))

Now, FN nak berhenti dah ni.."ok guys! I have to go"..actually..entri sepatutnya ringkas kerana FN just nnak bagi link "cara-cara nak buat purdah" tapi apabila dah buka cerita ni..dia jadi panjang!! i'm sorry-thankz for reading!
so, jika anda pengunnjunng blog ini ingin belajar nak buat purdah boleh la ke link ini---->


gud luck dear..^_^
c u later
wsalamu

Friday, March 11, 2011

TeKa- TEkI siRI 2..(",)

Assalamu'alaikum semua?? Apa khabar iman kalian hari ni?? Semoga sentiasa bertambah, lebih-lebih lagi di pagi Jumaat yang penuh barakah dan maghfirah ini..aminnn..=))
Alhamdulillah, kerana FN masih dipinjamkan nyawa dan sedikit masa untuk mmengupdate blog ni..
As usual hari Jumaat, FN nak bawa anda relax satt dengan teka-teki siri 2..hahaha..sebab kebanyakan orang utara dan pantai timur "off" pada hari Jumaat- am I right??
So, memang padan la tu~ =))

Sebelum mula, FN telah diamanahkan untuk memprommosikan page Jom Teka-Teki. Marilah join ramai-ramai dan like page ini..hihihih..seronok tau!! hari-hari boleh dapat teka-teki. Actually FN dapat soalan teka-teki ni pun dalam page ni..so, kalau korang nak tahu jawapan ape boleh la post soalan teka-teki kat wall JTT, insyaAllah dapatla jawapan.

Now let's we proceed..minggu ni banyak sikit teka-teki..cukuplah untuk sebulan kot sebab FN tak tahu bila lagi boleh bagi korang relaxx sat dengan teka-teki di blog ini..=))
ok, hope korang bersedia! especially en.Skema!!! Are you ready???
hihihih


1-bunga apa disiram ia mati..

2-lampu apa kalau pecah, keluar orgnya..?

3-wujud di hujung dunia,duduk di tengah orang,lebih pd nama,kurang pada rupa,kecil di cina,besar di Arab,ada di sana,tiada di sini,ada besar,tiada di kecil,2 di atas,2 d bawah,2 pd kanan,tiada di kiri,1 pada emak,2 pada bapa,ada dekat ayam,takde dekat itik,tidk dirindui,tapi lebih pada sayang..ape yer?

4-dlm satu balang ada 2 jenis kacang - kacang hijau dan kacang merah, cam mana nak asingkan kacang dgn mata ditutup..?

5-semakin ditarik, semakin jauh...?

6-kalau kita kehilangannya, kita sdr takleh nak cari...?

7-Ada 5 ekor burung sedang terbang di langit. Tiba2 ada sebuah roket
lalu hampir dgn burung2 tu. Kemudian 4 ekor burung jatuh dan yg tinggal
cuma seekor jer… Kenapa 4 ekor burung tu jatuh dan kenapa yg seekor
tu tak jatuh apabila roket tu lalu???

8-bas apa takleh brgerak..?

9-sel apa yang berada kat luar badan??

10-Barang apa yang lebih berguna apabila pecah?

11-Dia manusia, tetapi tidak tidur, tidak makan, atau mati. Siapa dia?

12-ada seekor burung. dia ni tak pandai berenang, nak dijadikan cerita dia jatuh dari pokok lalu terjunam kat dalam sungai so, ape yang terjadi?

13-lelaki mata keranjang apa mau nya..??

14-ikan dapat ekor, dia berenang., burung dapat sayap, dia terbang, ular kalau dapat kaki..??

15-Ianya tidak boleh dilihat, tetapi boleh ditimbang. Apakah ia?

16-kerja apa yang paling letih..?

17-Kawasan manakah di Malaysia, dibangunkan dengan 2 alatan sahaja?

18-Apakah yang memberikan kamu kuasa untuk berjalan melalui dinding?

19-seorng lelaki yg mempunyai sebelah tangan berjalan kaki ke pekan....cuba teka dia menuju ke mana..?

20-banyak2 warna rambut : ada yang merah,hitam,coklat .. kalau rambut hijau apa namanya?

21-haiwan ape jual beg??

22-dunia umpama neraka,hidup ibarat layang2.. ape bende?

23-Di manakah letaknya kekuatan Kuala Lumpur?

24-org negeri mana yang kurang makan, dan org negeri mana pulak terlebih makan..?

25-dlm byk2 buah,buah apa yg mnjadi raja.??

26-: lagi potong, lagi dia tinggi...??

27-ikan apa yang berkuasa..?

28-Bolehkah anda matikan rokok dengan mata ?????

29-Masa dia hidup kita nyanyi, masa dia mati kita tepuk tangan.??

30-Mandi tak basah, makan tak kenyang, mengapa dan kenapa?

ok,alhamdulillahh..selesai..penat FN..maaf la en.Skema..semalam cakap 20 tapi bagi 30~ =))
sukuplah kot untuk stock 1 bulan!! hihihi...
Saja mahu buli en.skema..biar die termuntah-muntah menjawab teka-teki..
=)) gud luck my freind and to all visitorss!

OK! ATTENTION YE, SIAPA BERJAYA MENJAWAB SEMUA SOALAN DENGAN TEPAT! INSYAALLAH ADA HADIAH ISTIMEWA,[BOLEH REQUEST HADIAH] =))

** jom like Jom Teka-Teki..anda juga boleh mendapatkan jawapan disini..=))

so, jangan lepaskan peluang!!
OK, c u later..=))
wsalamm

Thursday, March 10, 2011

Gelaranku2..-nostalgia!

Assalamu'alaikum...buhsannya~~ oh terigat kata-kata PMJ : "bila kau sepi ingatlah bahawa disisimu ada Pemerhati". FN bukannya buhsan apa .. rasa macam tak sabar nak sambung belajar .. nak sibukkan diri dengan kuliah+assignment..hihihhi.. FN sebenarnya tak sukalah masa FN terbuang sia-sia tapi apakan daya FN ni hanya insan biasa. So.. kadang-kadang tak sedar masa tu berlalu dengan lagho tanpa menegur kita pun =( .. bak kata PMJ -"masa itu ibarat air sungai yang mengalir .. apabila kita pijak pada kali yang pertama.. maka kita tidak akan dapat memijak air yang sama pada pijakan kedua."
Ohh~berharga sungguh masa itu..TAPI tula sikap kita walaupun kita tahu masa tu berharga sangat tapi kita tetap sia-siakan. Ya Allah, jadikanlah kami dalam golongan orang yang sentiasa menghargai masa..(n_n)..aminn~

So, bila dah buhsan ni..sampai utaralah fikiran FN melayang~hi hi hi [tapi takda maksud apa-apa] just bidalan je..saja nak pekenekan orang utara..hihihi..
so,hari ini FN ingat nak bukak story-rekodkan nickname2 FN semasa zaman sekolah dulu..banyak juga~hehehe..jadi sementara FN tak hilang ingatan lagi ni [lupa~].
jadi inilah jalan yang terbaik untuk menyimpan semua kenangan itu..

[Jom-jom masuk ke zaman sekolah FN semasa form 5] =))

SITUASI 1: Dalamm kelas cikgu Zarina = NAZARI

Cikgu Nazari merupakan guru kelas 5 Iltizam.
Beliau mengajar mata pelajaran Bahasa Melayu.
Beliau seorang yang kelakar giler tapi tegas.
Hobi cikgu ni adalah memberi gelaran kepada pelajar dengan menggunakann rumus probability distribution (kalau tak silap)
so, dalam kelas FN semua student ade gelaran tersediri dan cikgu ni memang akan gune gelaran yang dia bagi apabila daalam kelas bM..
SO,agak2 mcm mana cikgu zarina[oooppss~FN pun dah ubah nama cikgu nazari..hihihhi]
ubah nama FN??
Fatin Nabila Yaacob--->Fatin LABINA Yaacob.
so...kalau dala kelas cikgu tu..kawan2 memang panggil LABINA..oh! =))

Then daripada LABINA dapat pulak singkatan dari harimau {HAMIRA} dan zaniafa@nanako {FAZIANA} :
LABINA--->LABI-LABI
hahaha...how it's happen...ni hamira punya idea la ni sebab FN gelar dia harimau sebab gelaran yang cikgu bagi kat dia HARIMA..so..dengan keunikan FN..FN tambah "U"..maka dapatlah hamira-->Harima-->HARIMAU..
[hihihi...tak baiknya FN..biasalah gurau-gurau manja]

SITUASI 2: FN ke sekolah dengan menunggang moto.


hihi..ni banyak juga dapat gelaran, apa tak nya perampuan melayu TERAKHIR yang menunggang moto ke sekolah dari Palonng 1..yewww~ =))
so, first dapat gelaran dari thennesh sebagai:
"GHOST RIDER"
second, jushila la lagi yang menggelarka FN sebagai:
"MINAH REMPIT"
[padahal FN bawa moto perlahan jer dan tak pernah pun pergi function]
TAPI tulah, FN asal jumpe jer Jushila,mesti dia akan ajak FN function! (sebenarnya dia bergurau) so,FN layan je

Dalam situasi yang lain, Jushila ni memang banyak bagi gelaran kat FN.. pernah suatu hari tu tiba-tiba sahaja dia panggil FN "SOLEHAH"..hihihi..terkedu FN~ =)) gelaran ni seingat FN masa form 4 dia bagi. Dan masa form 5 lain pulak..dia panggil FN:
"MAK LAMPIR"
yang dia ambil dalam cerita indon, "benci bilang cinta" lakonan Marshanda..dan tak silap FN, nama "solehah" tu pun lakonan Marshanda juga dalamm cerita indon jugak..
heeeee~budak ni memang mudah sangat terpengaruh dengan cerita indon!
hahaha..

**comelnye marshanda,subhanallah...=))

SITUASI 4: Di rumah.

Alhamdulillah! banyak juga gelaran tapi semua tak lekat~
Masa kecik-kecik dulu abah panggil FN :
"DIBEN"
[kelakar betul bunyi nya]
dan ada jugak jiran FN yang panggil FN "diben"..malu rasanya..^_^"
hahaha...abang naza dapat dua gelaran dari abah iaitu..
"pak din KK" dan "dek Dang"
[hihih ni cerita FN la..~]
tapi kakteh lain pulak...die selalu paggil FN,:
"TEEFON"
[FN tahu pun selepas baca surat yang kakteh bg kat FN semasa dia belajar di UUM,cantik surat@kad tu..ada lagi FN simpan dalam fail] =))
BUT
semua tak lekat pun-yang lekat kak "jidut" ye..tu pun asalnya "jedah" (abah yg bagi)
kakbi dulu abah panggil "DUBIT"..lawak juga bila kenangkan kembali..=))
now, kat rumah depa panggil FN :
"ADIK@ASU"
dan kak jidut lainn sikit..dia panggil FN, "FATIN NABILA"
dia memang suka panggil FN nama penuh sebab dia kata nama FN best! alhamdulillah..=))
sebenarnya, FN pun suka+terharu+menghargai kalau orang paNggil FN nama penuh..=))
so, that why FN..gune singkatan "FN" supaya panggilan tu penuh..=))

SITUASI 5: Baru dapat-semalam..

hihihhihhi...gelaran dari en.Skema:
"CHEF ASU"
serius tak marah~ juz kelakar+malu...[FN bukannya pandai masak pun!] =))..siang ikan pun menughehh layi!! =))

OH YER..LASTTT-hampir je buat-buat lupa! hahaha
SITUASI 6: meaningful nickname!

"WARDATUSSAFFIYAH_WS"
ni la gelaran yang paling panjang yang FN dapat dari kawan karib FN masa form4 dan form5 dulu..
harapan dia berikan gelaran ni supaya FN jadi seperti maksud gelaran tu!
NAK TAU MAKSUDNYA??
"mmawar yang sentiasa menyucikan diri@mawar yang terpelihara+terjaga"..
terharu juga dan rasional dia memberi gelaran ni sebab FN duduk di POLAND..
dan pada pandangannye, kebanyakan pelajar yang sekolah di poland ni "liar" dan dia tak nak FN termasuk dalam golongan "liar" tu...
tQ FRIEND, I really appreciate it! so,that why I use this nickname in my email..hahaha..=))

So, all in all..[macamm buat kesimpulan essay bi-ingat lagi]..TQ so muchh kepada mereka yang sudi memanggil@memberi gelaran yang indah-indah-dan yang tak berapa nak indah tu FN..anggap gurauan je..tak mmarah pun ..malah itulah yang menambahkan perisa dalam diari@kenangan FN bersama kalian! =))
ok, I have to go--->masuk dapur--->tak tahu nak masak apa? =))
see u later..
wsalamu! ^^,

Foto ComeL ^^;