assalamualaikum Pictures, Images and Photos

Saturday, March 12, 2011

I'm So In LOVE to YOU~

**yupp!! inilah prinsip yang ku pegang!

Assalamu'alaikum kawan-kawan?? selamat petang semua!
hihihi-sepatutnya entri inilah yang FN nak tulis pagi tadi dan bukannya entri "Ingin Berniqab?", tapi nak buat macam mana..spontan~ FN pun tak duga! =)))
so, insyaAllah petang ni maybe last entri untuk bulan 3 ni..hihihii..
Esok pagi, maybe dalam pukul 11 dah nak balik palong kak jidut jemput,then pergi ke KLIA untuk jemput kakteh dan adikkk-ohhhh~rindu sangat kat adikkk, harap dah boleh panggil "asuuu sayang" hihihhih..=)))

Oh~ tak sabar rasanya nak balik poland!
[YEKE?]
YUPPP!
Rindu sangat FN dengan si kancil, apa khabarnya agaknya?? Harap Raja Chulan dapat menjaganya dengan baik! Si Kancillah harapan FN untuk ke Kuala Pilah nanti..hihih..=)))
hmm..bagaimana pulak kelas mmenjahit FN..hihihi,,bila dah lamma tinggalkann dan mula semula, mesti gelabah+takut macam mula-mula belajar dulu..=.='
Sufiah, kawan yang sama belajar dengan FN pasti dah lebih maju dari FN..=((
Oh~ sepatutnya FN tumpang gembira! nanti dia boleh ajar FN pulak! insyaAllah!

OH~as usual bila balik palong;
NO INTERNET!
NO FB!
NO BLOG!
NO CHAT WITH YOU!
NO DATING WITH YOU!
FN pasti akan rindukan semua ni, PASTI! esspecially, "kata-kata motivasi daripada AWAK"..hihihi..
Haritu ada seorang akaq tanya pasal AWAK apabila FN buat status;
"FATIN NABILA IN LOVE"
So, FN dah janji sebelum balik poland, FN nak bagitahu perkara yang sebenar~ So, insyaAllah entri terakhir bulan tentang persoalan akaq tu dan tentang AWAK!
InsyaAllah..

**thankz to kaq Jidut kerana kenalkan FN dengan karya-karya PMJ..dan thankz jugak sebab bagi pinjam buku ni! Lepas ni nak pinjam "nota fikir untuk zikir" pulak..=))

AWAK! saya betul-betul dah jatuh cinta dengan AWAK~
AWAK juga adalah sumber ilmu saya~
AWAK juga banyak bagi kesedaran pada saya~
Setiap bait-bait AWAK berikan pada saya telah membuka minda saya supaya sentiasa berfikiran positif dan matang!
Entah kenapa, setiap tazkirah yang AWAK beri benar-benar terkesan pada hati saya~
Saya menyesal kenapa sekarang saya baru jumpa awak~
TAPI
Saya tetap bersyukur sebab saya berpeluang jumpa AWAK~
Saya tak habis lagi baca semua tazkirah AWAK untuk saya~
Sedihnya nak tinggalkan AWAK!
Dah la saya tak habis salin lagi kata-kata hikmah AWAK!
So, dikesempatan ini saya nak ucapkan terima kasih kepada AWAK kerana secara tidak langsung awak dah bawa saya kepadaNYA~
Dan last sekali, saya nak berterus terang yang saya betul-betul dah jatuh cinta dengan
PENULISAN AWAK, KARYA-KARYA AWAK!

hihihi,,,fahamm ke dak?? dulu FN jatuh cinta dengan blog KERETA MAYAT! [1st love] suka sangat ayat dia yg sempoi+kasar tapi beerkesan dann terasa kek hati, dek podeh heyh punye bahasa! biarla panjang mana pun entrinya, FN mesti bacaa! Lagi satu bila baca entri KM! FN mesti gelak sensorang! sebab ayat dia boleh buat orang ketawa, means dalam entri tu dia buat lawak! so rasa terhibur sangat!
BUT
now, my second love today is gentarasa.com, wordpress PMJ..
Kata-katanya hebat! Ayat-ayat yang digunakannya bervariasi..
Dan yang paling penting setiap entrinya bisa mengetuk hati-hati setiap para pembaca, seperti FN! that why I'm so in love with gentaRasa.com
I think you all must read this blog!!!
hmmm..oh~ ye! lepas ni FN tak dapat lagi post "kata-kata motivasi"

**buku ni pun buku kak jidut! alhamdulillah dah habis baca! best..=))

hihihi..=)) yang FN lawak tu, bila FN post je..status:
"FATIN NABILA IN LOVE",
"FATIN NABILA WITH A SPECIAL FRIEND"..
sume takda la fikir lain, kalau "IN LOVE" je mesti cinta manusia!
ini lah yang cuba FN explain ppada akaq tu dan pada mereka yang dah salah anggap, sebab ada seorang rakan yang sangat gembira bila tengok status FN dan telah mengucapkan tiga kali "tahniah!!"
hihihi...I know who you are?
don't worry if I will marry soon, you are the first person I tell...wohaa!

so, last nak minta maaf atas kesalahfahaman yang senngaja atau tidak sengaja!
Lainkali kalau dok tahu, tanyo!! =))
ok, i think sampai disini sahaja last entri ni..
insyaALLAH panjang umur, jumpa lagi~

ok guys, "I have to go"~
:'(
c u later
wsalamu..
P/S:

**En.Skema jangan sedih-sedih ye! woha! nanti jangan lupa mesej jawapan teka-teki, 1 hari 1 jawapan..insyaAllah..ada hadiah kalau semua betul..=)))
ingat--->BFF--->best fren forever..=)) nanti nak kawin jangan lupa ajak saya! =)), ingat! bahawa disisi kita ada PEMERHATI~ so jangan rasa sepi ok..^_^

Ingin berniqab??? (",)

Assalamu'alaikum..haaa..pagi lagi celik je terus bukak laptop! Then terdetik hati untuk membaca artikal niqab@purdah dalam blog usrah..so,lepas tu terfikir nak tanya pak cik google cara-cara nak buat purdah. FN pun search, alhamdulillah jumpa! ^_^
InsyaAllah akan cuba buat nanti..=)))


FN sebenarnya memang teringin nak memakai purdah! Puas FN cari di kedai-kedai tapi,tapi tidak ada! susah nak jumpa..=)) FN pun ada tanya cikgu menjahit FN, tapi dia kata dia tak tahu..dan dia perlu tengok contohnya, baru dia boleh buat.. Dan ingat lagi masa abang naza nak belikan purdah untuk kaq zehan, FN ada pesan belikan untuk FN tapi time tu stock dah habis, ketika itu harapan FN hanya pada dia..hihihi..tapi takda rezeki, maybe belum masanya lagi..~itulah hujah FN! Tidak dipilih lagi oleh-NYA untuk memakai purdah!

Pernah juga FN menyatakan hasrat pada mak untuk memakai purdah, kemudian mak tanya untuk ape? macam hantu jer? agak kecewa dengan jawapan itu dan FN kira mak hanya bergurau,dan maybe mak tak tahu hikmah disebalik memakai purdah! Walaupun begitu, FN tidak malu juga mengirim ole-ole [purdah] dari mak yang pergi menunaikan umrah! hihihih..=)) namun begitu FN juga tidak terlalu mengharap kemungkinan besar mak tak akan membelinya oleh kerana,mungkin mak akan mengalami kesukaran untuk berkomunikasi dengan peniaga disana..wallahu'aklam..sama-samalah,doakan yang terbaik untuk FN..(n_n)

**terkesan dengan ayat Imam Nawawi~FN juga tertarik padamu kerana agamamu,=))

So, harapan FN untuk memakai purdah hanya pada seorang suami yang soleh, yang menginginkan [mengizikan] isterinya untuk memakai purdah@niqob. InsyaAllah. =))
Means, selapas kahwin la kot..baru berkesempatan untuk memakai purdah,! amin..

oh~yer! apa hikmahnya apabila seseorang muslimah itu memakai purdah? Kalau ditanya pendapat FN la~
FN rasa sangat selamat dari segala fitnah, insyaAllah! sebab apa? apabila kita menjaga aurat kita secara sempurna, insyaAllah..Allah pasti akan menjaga kita dari segala kejahatan! Means,apabila kita berpurdah,automatically kita akan terdorong untuk tidak melakukan perkara-perkara yang boleh membawa kita kearah kemungkaran! insyaAllah..

contohnya: [maaf,FN agak lemah utk memberi contoh-so harap dapat terima]
**Kita tidak akan mudah untuk mendekati akhowat secara sembarangan, apatah lagi berjumpa berdua-duan.Bukankah itu akan mengundang fitnah??

**Kita juga akan mempunyai rasa malu yang menebal dalam diri untuk bercakap dengan orang yang bukan muhrim.

**last but not least-apabila kita berpurdah...maybe lisan kita aka terjaga! sebab ape?? bila kita berpurdah, maybe kita akan lebih banyak diam daripada bercakap! am i right? so, secara tidak langsung..kita boleh menjaga pertuturan kita daripada bercakap perkara yang sia-sia..insyaALLAH!

[ oh-yer baru teringat hujah yang kuat-mengapa FN nak memakai purdah? sebab FN sangat malu untuk berhadapan dengan orang,lebih-lebih lagi jika perlu buat presentation! so, apabila berpurdah, rasa malu untuk berhadapan di khalayak ramai akan kurang kerana..orag tidak akan mengenali muka kita dan hannya mendengar suara sahaja..=))) ]

FN suka contoh yang ketiga tu [hihih-buat cotoh sendiri-dan suka sendiri-hihih-malu!! ^^']
actually ada sebabnye! nak tau kenapa?
SEBAB!
FN ni jenis yang suka bercakap dan bercerita! (friendly la sikit-sikit) =))
kalau kawan karib FN---->Hanani..tiada rahsia antara kami! dia tahu segala-galanya cerita tentang FN, sebab setiap masalah FN, FN akan kongsi dan cerita pada dia..dan bagi yang mengenali FN juga pasti kenal dengan perangai FN yang mudah berkawan dan suka bercerita! Pernah suatu hari ketika FN berborak@bercerita dengan kawan-kawaN FN, kawan FN mengomel, "DEN DAH BOSAN DENGAR CERITA KO!", lebih-lebih lagi kalau FN cerita tentang abang naza! pasti ayat ini akan meluncur dari mulut mereke, "BALIK-BALIK ABANG NAZA EA,TAK HABIS-HABIS!" hihih..tapi seriusly FN tak ambil hati pun sebab koranglah kawan FN dunia akhirat--->hamira,faziana dan Hanani...

so, lepas ni kalau korang dah sambung belajar di universiti, FN pasti, korang mmesti akan rinndu dengan cerita2 FN..hihihi FN xde kat palong pun korang dah bising..haha,lepas ni xdapat la nak dengar cerita FN lagi..oh~ SUNGGUH FN betul-betul sayangkan korang kerana Allah. Semoga ukhuwah yang dibina ini berkekalan hingga ke syurga..=))) aminnn!
So, moral bagi contoh yang ketiga: FN harap dapat kurangkan bercakap perkara-perkara yang lagho jika FN berpurdah suatu hari nanti-insyaAllah!

**mari hayati bait-bait ini..=))

Now, FN nak berhenti dah ni.."ok guys! I have to go"..actually..entri sepatutnya ringkas kerana FN just nnak bagi link "cara-cara nak buat purdah" tapi apabila dah buka cerita ni..dia jadi panjang!! i'm sorry-thankz for reading!
so, jika anda pengunnjunng blog ini ingin belajar nak buat purdah boleh la ke link ini---->


gud luck dear..^_^
c u later
wsalamu

Friday, March 11, 2011

TeKa- TEkI siRI 2..(",)

Assalamu'alaikum semua?? Apa khabar iman kalian hari ni?? Semoga sentiasa bertambah, lebih-lebih lagi di pagi Jumaat yang penuh barakah dan maghfirah ini..aminnn..=))
Alhamdulillah, kerana FN masih dipinjamkan nyawa dan sedikit masa untuk mmengupdate blog ni..
As usual hari Jumaat, FN nak bawa anda relax satt dengan teka-teki siri 2..hahaha..sebab kebanyakan orang utara dan pantai timur "off" pada hari Jumaat- am I right??
So, memang padan la tu~ =))

Sebelum mula, FN telah diamanahkan untuk memprommosikan page Jom Teka-Teki. Marilah join ramai-ramai dan like page ini..hihihih..seronok tau!! hari-hari boleh dapat teka-teki. Actually FN dapat soalan teka-teki ni pun dalam page ni..so, kalau korang nak tahu jawapan ape boleh la post soalan teka-teki kat wall JTT, insyaAllah dapatla jawapan.

Now let's we proceed..minggu ni banyak sikit teka-teki..cukuplah untuk sebulan kot sebab FN tak tahu bila lagi boleh bagi korang relaxx sat dengan teka-teki di blog ini..=))
ok, hope korang bersedia! especially en.Skema!!! Are you ready???
hihihih


1-bunga apa disiram ia mati..

2-lampu apa kalau pecah, keluar orgnya..?

3-wujud di hujung dunia,duduk di tengah orang,lebih pd nama,kurang pada rupa,kecil di cina,besar di Arab,ada di sana,tiada di sini,ada besar,tiada di kecil,2 di atas,2 d bawah,2 pd kanan,tiada di kiri,1 pada emak,2 pada bapa,ada dekat ayam,takde dekat itik,tidk dirindui,tapi lebih pada sayang..ape yer?

4-dlm satu balang ada 2 jenis kacang - kacang hijau dan kacang merah, cam mana nak asingkan kacang dgn mata ditutup..?

5-semakin ditarik, semakin jauh...?

6-kalau kita kehilangannya, kita sdr takleh nak cari...?

7-Ada 5 ekor burung sedang terbang di langit. Tiba2 ada sebuah roket
lalu hampir dgn burung2 tu. Kemudian 4 ekor burung jatuh dan yg tinggal
cuma seekor jer… Kenapa 4 ekor burung tu jatuh dan kenapa yg seekor
tu tak jatuh apabila roket tu lalu???

8-bas apa takleh brgerak..?

9-sel apa yang berada kat luar badan??

10-Barang apa yang lebih berguna apabila pecah?

11-Dia manusia, tetapi tidak tidur, tidak makan, atau mati. Siapa dia?

12-ada seekor burung. dia ni tak pandai berenang, nak dijadikan cerita dia jatuh dari pokok lalu terjunam kat dalam sungai so, ape yang terjadi?

13-lelaki mata keranjang apa mau nya..??

14-ikan dapat ekor, dia berenang., burung dapat sayap, dia terbang, ular kalau dapat kaki..??

15-Ianya tidak boleh dilihat, tetapi boleh ditimbang. Apakah ia?

16-kerja apa yang paling letih..?

17-Kawasan manakah di Malaysia, dibangunkan dengan 2 alatan sahaja?

18-Apakah yang memberikan kamu kuasa untuk berjalan melalui dinding?

19-seorng lelaki yg mempunyai sebelah tangan berjalan kaki ke pekan....cuba teka dia menuju ke mana..?

20-banyak2 warna rambut : ada yang merah,hitam,coklat .. kalau rambut hijau apa namanya?

21-haiwan ape jual beg??

22-dunia umpama neraka,hidup ibarat layang2.. ape bende?

23-Di manakah letaknya kekuatan Kuala Lumpur?

24-org negeri mana yang kurang makan, dan org negeri mana pulak terlebih makan..?

25-dlm byk2 buah,buah apa yg mnjadi raja.??

26-: lagi potong, lagi dia tinggi...??

27-ikan apa yang berkuasa..?

28-Bolehkah anda matikan rokok dengan mata ?????

29-Masa dia hidup kita nyanyi, masa dia mati kita tepuk tangan.??

30-Mandi tak basah, makan tak kenyang, mengapa dan kenapa?

ok,alhamdulillahh..selesai..penat FN..maaf la en.Skema..semalam cakap 20 tapi bagi 30~ =))
sukuplah kot untuk stock 1 bulan!! hihihi...
Saja mahu buli en.skema..biar die termuntah-muntah menjawab teka-teki..
=)) gud luck my freind and to all visitorss!

OK! ATTENTION YE, SIAPA BERJAYA MENJAWAB SEMUA SOALAN DENGAN TEPAT! INSYAALLAH ADA HADIAH ISTIMEWA,[BOLEH REQUEST HADIAH] =))

** jom like Jom Teka-Teki..anda juga boleh mendapatkan jawapan disini..=))

so, jangan lepaskan peluang!!
OK, c u later..=))
wsalamm

Thursday, March 10, 2011

Gelaranku2..-nostalgia!

Assalamu'alaikum...buhsannya~~ oh terigat kata-kata PMJ : "bila kau sepi ingatlah bahawa disisimu ada Pemerhati". FN bukannya buhsan apa .. rasa macam tak sabar nak sambung belajar .. nak sibukkan diri dengan kuliah+assignment..hihihhi.. FN sebenarnya tak sukalah masa FN terbuang sia-sia tapi apakan daya FN ni hanya insan biasa. So.. kadang-kadang tak sedar masa tu berlalu dengan lagho tanpa menegur kita pun =( .. bak kata PMJ -"masa itu ibarat air sungai yang mengalir .. apabila kita pijak pada kali yang pertama.. maka kita tidak akan dapat memijak air yang sama pada pijakan kedua."
Ohh~berharga sungguh masa itu..TAPI tula sikap kita walaupun kita tahu masa tu berharga sangat tapi kita tetap sia-siakan. Ya Allah, jadikanlah kami dalam golongan orang yang sentiasa menghargai masa..(n_n)..aminn~

So, bila dah buhsan ni..sampai utaralah fikiran FN melayang~hi hi hi [tapi takda maksud apa-apa] just bidalan je..saja nak pekenekan orang utara..hihihi..
so,hari ini FN ingat nak bukak story-rekodkan nickname2 FN semasa zaman sekolah dulu..banyak juga~hehehe..jadi sementara FN tak hilang ingatan lagi ni [lupa~].
jadi inilah jalan yang terbaik untuk menyimpan semua kenangan itu..

[Jom-jom masuk ke zaman sekolah FN semasa form 5] =))

SITUASI 1: Dalamm kelas cikgu Zarina = NAZARI

Cikgu Nazari merupakan guru kelas 5 Iltizam.
Beliau mengajar mata pelajaran Bahasa Melayu.
Beliau seorang yang kelakar giler tapi tegas.
Hobi cikgu ni adalah memberi gelaran kepada pelajar dengan menggunakann rumus probability distribution (kalau tak silap)
so, dalam kelas FN semua student ade gelaran tersediri dan cikgu ni memang akan gune gelaran yang dia bagi apabila daalam kelas bM..
SO,agak2 mcm mana cikgu zarina[oooppss~FN pun dah ubah nama cikgu nazari..hihihhi]
ubah nama FN??
Fatin Nabila Yaacob--->Fatin LABINA Yaacob.
so...kalau dala kelas cikgu tu..kawan2 memang panggil LABINA..oh! =))

Then daripada LABINA dapat pulak singkatan dari harimau {HAMIRA} dan zaniafa@nanako {FAZIANA} :
LABINA--->LABI-LABI
hahaha...how it's happen...ni hamira punya idea la ni sebab FN gelar dia harimau sebab gelaran yang cikgu bagi kat dia HARIMA..so..dengan keunikan FN..FN tambah "U"..maka dapatlah hamira-->Harima-->HARIMAU..
[hihihi...tak baiknya FN..biasalah gurau-gurau manja]

SITUASI 2: FN ke sekolah dengan menunggang moto.


hihi..ni banyak juga dapat gelaran, apa tak nya perampuan melayu TERAKHIR yang menunggang moto ke sekolah dari Palonng 1..yewww~ =))
so, first dapat gelaran dari thennesh sebagai:
"GHOST RIDER"
second, jushila la lagi yang menggelarka FN sebagai:
"MINAH REMPIT"
[padahal FN bawa moto perlahan jer dan tak pernah pun pergi function]
TAPI tulah, FN asal jumpe jer Jushila,mesti dia akan ajak FN function! (sebenarnya dia bergurau) so,FN layan je

Dalam situasi yang lain, Jushila ni memang banyak bagi gelaran kat FN.. pernah suatu hari tu tiba-tiba sahaja dia panggil FN "SOLEHAH"..hihihi..terkedu FN~ =)) gelaran ni seingat FN masa form 4 dia bagi. Dan masa form 5 lain pulak..dia panggil FN:
"MAK LAMPIR"
yang dia ambil dalam cerita indon, "benci bilang cinta" lakonan Marshanda..dan tak silap FN, nama "solehah" tu pun lakonan Marshanda juga dalamm cerita indon jugak..
heeeee~budak ni memang mudah sangat terpengaruh dengan cerita indon!
hahaha..

**comelnye marshanda,subhanallah...=))

SITUASI 4: Di rumah.

Alhamdulillah! banyak juga gelaran tapi semua tak lekat~
Masa kecik-kecik dulu abah panggil FN :
"DIBEN"
[kelakar betul bunyi nya]
dan ada jugak jiran FN yang panggil FN "diben"..malu rasanya..^_^"
hahaha...abang naza dapat dua gelaran dari abah iaitu..
"pak din KK" dan "dek Dang"
[hihih ni cerita FN la..~]
tapi kakteh lain pulak...die selalu paggil FN,:
"TEEFON"
[FN tahu pun selepas baca surat yang kakteh bg kat FN semasa dia belajar di UUM,cantik surat@kad tu..ada lagi FN simpan dalam fail] =))
BUT
semua tak lekat pun-yang lekat kak "jidut" ye..tu pun asalnya "jedah" (abah yg bagi)
kakbi dulu abah panggil "DUBIT"..lawak juga bila kenangkan kembali..=))
now, kat rumah depa panggil FN :
"ADIK@ASU"
dan kak jidut lainn sikit..dia panggil FN, "FATIN NABILA"
dia memang suka panggil FN nama penuh sebab dia kata nama FN best! alhamdulillah..=))
sebenarnya, FN pun suka+terharu+menghargai kalau orang paNggil FN nama penuh..=))
so, that why FN..gune singkatan "FN" supaya panggilan tu penuh..=))

SITUASI 5: Baru dapat-semalam..

hihihhihhi...gelaran dari en.Skema:
"CHEF ASU"
serius tak marah~ juz kelakar+malu...[FN bukannya pandai masak pun!] =))..siang ikan pun menughehh layi!! =))

OH YER..LASTTT-hampir je buat-buat lupa! hahaha
SITUASI 6: meaningful nickname!

"WARDATUSSAFFIYAH_WS"
ni la gelaran yang paling panjang yang FN dapat dari kawan karib FN masa form4 dan form5 dulu..
harapan dia berikan gelaran ni supaya FN jadi seperti maksud gelaran tu!
NAK TAU MAKSUDNYA??
"mmawar yang sentiasa menyucikan diri@mawar yang terpelihara+terjaga"..
terharu juga dan rasional dia memberi gelaran ni sebab FN duduk di POLAND..
dan pada pandangannye, kebanyakan pelajar yang sekolah di poland ni "liar" dan dia tak nak FN termasuk dalam golongan "liar" tu...
tQ FRIEND, I really appreciate it! so,that why I use this nickname in my email..hahaha..=))

So, all in all..[macamm buat kesimpulan essay bi-ingat lagi]..TQ so muchh kepada mereka yang sudi memanggil@memberi gelaran yang indah-indah-dan yang tak berapa nak indah tu FN..anggap gurauan je..tak mmarah pun ..malah itulah yang menambahkan perisa dalam diari@kenangan FN bersama kalian! =))
ok, I have to go--->masuk dapur--->tak tahu nak masak apa? =))
see u later..
wsalamu! ^^,

Tuesday, March 8, 2011

Ice-cream cake~ nyummmy :)

Assalamu'alaikum rakann-rakan blogging dan pembaca setia blog ni semua?
[haha..persoalannya..ade ke?]
hihihihihihih..[3h saja]
tak pa tu sume belakang cerita..

InsyaAllah hari ni FN nak kongsi how to maki ice cream..
so..taknak mencerabih banyak-banyak because "i have to go"..banyak keje juga..
selimmut 3helai nak basuh,toto 2..sume kene kencing--->nasib baik mesin basuh auto..hihihi..
tu pun FN nak kecoh..ohhh~ harini ada misi peting dalam mengemas..insyaAllah..pendek jer entri kali ni..

**haha..alang bg sepotong jer kat FN selebihnya..dia bawak p skolah..jamu rakan2!!
ni pun tak habis...hihihihi..tapi ni memang the best..favaurite22~.
.[walaupun,sebenarnye dah muak makan kek] hihihi
Ni namanye resipi hentam keroma~ sapa yg pandai mesti jadi macam yang alang FN buat..FN just ikut instruction dia..tu lah padahnye kalau belajar tak catit..ilmu pun tak lekat...!!
Tapi salah alang juga..dia sepah-sepahkan resepi tu walaupun dah tulis..but ada juga ilmu sikit..ingat la jugak...bayangkan kalau kita tak inisiatif apa2 pun,boleh ingat ke? atau istilah yang lebih molek.."ilmu tanpa amal,ibarat pokok tanpa buah"..
da that why FN memilih untuk menulis ilmu ni dalam blog, 1st dapat share dengan korag
2nd, biar FN ingat resepi ni untuk buat pada hari jadi FN nanti...wohaa..aminn
ok2222~ we proceed okay..^_*


BAHAN+CARA** [cepat sikit]:

1-2 biji telur- 1biji ambil semua, 1biji ambil putih telur saja..

2-gula kastor/gula yang dah di belenda
-sukati nak letak berapa banyak..[ni la dikatakan hentam] nak selamat letak 1cawan tapi kalau tak cukup tambah la lagi tau!

**ok putar bahan 1 dan 2 sehingga kembang dan light then ketepikan.

3- susu [fresh milk-sukati nak perisa apa] ~coklat best!!hihi..[letak la agak2 ye-korang kan pandaii semmuanya].."practise make perfect"^p^

4-koko powder..[ikut sukatan citerasa sendiri]

5-whippig cream/fresh cream

**then, masakkan bahan 3 dan 4 sehingga mendidih...then masukkan kedalam putih telur yang dah kembang tadi dan teruskan putar
kemudian masukkan whipping cream..[agak2 ye]..sehinngga bahan2 tu semuaa kembang+naik+gebu+mmyummmy...

last simpan dalam peti...[nak sedap boleh la tambah..kacang2+badam+walnut+coklat chip+etc..masyaAllah marvellousss!!]

so..selamat mencuba! chaiyokkk~ lepas ni tok sei beli ice cream kat luar lagi...buat sendiri je!! terbaik ok!!! =))


insyaAllah,kalau diizin olehNYA...FN akan try buat pada hari jadi FN bulan 4 akann datang..so,sape yang kepingin boleh la singgah poland...hihihI..=))
"kek ice-cream FN-7/4"
insyaAllah2-kadang kalau kita cakap awal,memang tak jadi...ohhh~
positive2~~nak seribu daya..yeah!!!

ok..guys...setengah jam FN ambil masa untuk meulis...hahaha..lama2~~
it's okay~ i have to go..
see u again n again~
wsalamu!
^_^

Foto ComeL ^^;