Thursday, March 3, 2011

Teka-teki .. teka-tekuk ..sammbung la?

Assalamu'alaikum semua..selamat hari Jumaat! semoga ceria-ceria selalu =)) (like me) di pagi yang penuh barakah ni...insyaAllah! Hari ini FN nak bawa anda semua relax2 sekejap bersama-sama FN... yelah lepas seharian penat bekerja bagi yang bekerja dan belajar bagi pelajar..or sedang stress ke kan..apa kata kita main teka-teki..hihihi..yelah nak ajak main chess korang tak minat dan takda masa...^p^" ka?? it's okay~ so..mari kita uji minda kite dengan bermain teka-teki.. nanti teka-teki ni korang boleh lah teka pada budak-budak di surau..kawan-kawan..mak..abah..suami..isteri..huhuhuh..

ok..semua dah bersedia??? FN ada banyak tau teka-teki~~

1-lahir di arab, besar di arab, tapi tak boleh berbahasa arab..?

2-kalau rumput pendek, kita panggil rumput pendek...atau ada yg panggil rumput kapet..., kalau rumput panjang lak, kita panggil ..?

Kalau kat tangan, org
3-panggil jam tangan kalau kat dinding, org panggil jam dinding kalau kat dahi lak, org panggil apa?

4-malam hidup. tapi bila siang...dia mati....??

5-Berangkat dia terbang kembalinya berenang...?

6-walau dimasukkan....dia sentiasa kat luar.???

7-jika terjun bgunan 50 tgkt..jika x mati, pecah kepala...jika x pecah kepala..pecah ape???

8-Ada burung nih, dapat terbang sampai matahari…dalam perjalanan kematahari, dia ambik masa 6 jam ke sana… tapi bila dia balik ia cuma ambik masa 3 jam sahaja…apasal?

hahahah...cukup untuk seminggu walaupun terlebih satu...jawapan akan diberikan

selepas anda berusaha menjawab..good luck friends!!! enjoy yourself~ ^p^


p/s: khas untuk en.skema...teka-teki ini awak WAJIB jawab...1 hari satu soalan...hihihihi..hope awk enjoy..take time ok...

c u later...^.^p
wsalamu..

2 comments:

::AFIQAH NADZIRAH HANIF:: said...

aqk xnak jwab..nak tggu jwpan je..hehe.

^^fatinnabilayaacob said...

ok..nevermind...~ nahh fatin dah bagi jawapan khas untuk akaq!!!hihih

Foto ComeL ^^;